pozycjonowanie wizerunkowe firmy

Pozycjonowanie wizerunkowe

Pozycjonowanie wizerunkowe to zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych, którego celem jest promocja pozytywnego wizerunku firmy bądź jej produktów.

Usługa pozycjonowania wizerunkowego (Search Engine Reputation Management, SERM, SEO PR) to działania pozwalające monitorować negatywne opinie, ocieplać wizerunek firmy i budować jej pozytywny odbiór wśród Internatów. Dowiedz się, dlaczego wizerunek w Internecie ma tak duże znaczenie, jakie korzyści płyną z pozycjonowania wizerunkowego, do kogo jest ono skierowane i ile kosztuje.

Dlaczego wizerunek w Internecie ma znaczenie dla firmy?

Na przestrzeni ostatnich lat Internet zdobył ogromną popularność. Wykorzystujemy go do pracy, nauki, kontaktów i rozrywki. W sieci często poszukujemy nie tylko potrzebnych nam informacji, ale także usług i produktów, które chcemy kupić. Sprawdzamy również opinie o usługodawcach lub towarach, które nas interesują i na tej podstawie decydujemy się na transakcje lub z nich rezygnujemy. Statystyki podają, że ponad 70% Klientów dokonuje zakupu, gdy zapozna się z pozytywnymi opiniami na temat sklepu lub konkretnego asortymentu. Warto więc zadbać o dobry PR w sieci i zbudować w ten sposób pozytywny obraz naszej firmy w oczach potencjalnych Klientów.

Tam gdzie zastosowanie ma pozycjonowanie lokalne, wyszukiwarka Google bierze pod uwagę pozytywne opinie. To oznacza, że PR i SEO są połączone, a pozycjonowanie wizerunkowe może skutecznie wspomóc budowę pozytywnego odbioru marki wśród Internautów. Uzyskanie wysokich pozycji w Google, na starannie dobrane frazy (dopasowane do oferty), nie pomoże, gdy sieć zalewa fala negatywnych komentarzy pochodzących od użytkowników.

Większość osób nie ma skłonności do ryzyka i podczas zakupów kieruje się opiniami innych – chętniej sięgamy po rzeczy, które zostały już sprawdzone. Gdy natrafimy na wiele pozytywnych opinii i recenzji pochodzących od innych Klientów (podpisanych imieniem i nazwiskiem oraz opatrzonych zdjęciem) jesteśmy bardziej skłonni skorzystać z oferty. Podczas tworzenia skutecznej kampanii marketingowej, warto wykorzystać tę prawidłowość i połączyć działania SEO z PR.

Pozycjonowanie wizerunkowe pomoże nam zachować kontrolę nad wynikami wyszukiwania w Google, które są związane z naszą marką lub jej konkretnymi produktami. Niestety Internet ma to do siebie, że duża anonimowość pozwala użytkownikom podważać wizerunek marki, która z jakiegoś powodu nie przypadła im do gustu (może to być również celowe działanie konkurencji). Gdy zadbamy, aby o naszej firmie mówiono przede wszystkim w pozytywnym kontekście i w porę wyłapiemy negatywne komentarze, mamy szansę przyciągnąć nowych Klientów, zwiększyć sprzedaż, zbudować lojalną grupę odbiorców i pomnożyć zyski.

Korzyści z pozycjonowania wizerunkowego

Pozycjonowanie wizerunkowe pozwoli Ci:

  • wzmocnić wizerunek firmy i wspomóc inne działania z zakresu PR (np. kampanie reklamowe w mediach),
  • w porę wychwycić negatywne opinie o Twojej firmie pojawiające się w Internecie i zmniejszyć ich ilość (np. dzięki moderacji komentarzy w mediach społecznościowych),
  • zwiększyć zainteresowanie marką lub konkretnymi produktami,
  • rozbudować ilość odnośników do firmy w Internecie (doskonałe wsparcie dla tradycyjnego pozycjonowania),
  • zbudować lojalną grupę odbiorców wokół marki,
  • zwiększyć zaufanie do oferowanych usług i produktów.

Dla kogo jest pozycjonowanie wizerunkowe?

Pozycjonowanie wizerunkowe doskonale sprawdzi się m.in. dla:

  • marek, które borykają się z nadszarpniętą reputacją w sieci,
  • przedsiębiorstw na temat, których wyszukiwarki prezentują niepochlebne, nieprawdziwe informacje, komentarze i opinie,
  • firm, którą chcą zbudować pozytywnych wizerunek w sieci,
  • prawników, lekarzy, stomatologów,
  • polityków,
  • celebrytów i innych osób publicznych (aktorzy, piosenkarze itp.)

Ile kosztuje pozycjonowanie wizerunkowe?

Pozycjonowanie wizerunkowe to szereg działań, których wspólnym celem jest wychwycenie ewentualnych negatywnym opinii o marce (bądź jej produktach czy usługach) pojawiających się w Internecie, ich ograniczenie i wypromowanie w górnych wynikach wyszukiwania pozytywnych komentarzy. W jego zakres wchodzi m.in. analiza słów kluczowych, zadbanie o content na stronie i firmowym blogu oraz portalach zewnętrznych czy moderacja komentarzy na firmowych profilach społecznościowych.

Ważną częścią działań jest także włączenie zbierania opinii w Google Moja Firma i reakcja na nie (to pokaże Klientom, że firma nawiązuje z nimi dialog, odnosi się do komentarzy, a jednocześnie pozwala prostować negatywne opinie). Sklepy internetowe mogą również przypominać Klientom o wystawieniu opinii po zakupach (Google daje taką możliwość na koncie Merchand Center).

Kolejnym elementem pozycjonowania wizerunku w sieci jest monitoring negatywnych opinii, które są widoczne w Google. Specjalne narzędzia umożliwiają odnalezienie takich wzmianek i interwencję, gdy krytyka jest bezpodstawna. W przypadku konstruktywnej krytyki, również warto odpowiedzieć na komentarz – to pokaże użytkownikom, że drobne błędy mogą zdarzyć się każdemu, ale firma wyciąga z nich wnioski i poprawia jakość obsługi. Czasami wybiera się również tzw. ambasadorów marki – znanych blogerów, vlogerów czy osoby cenione w mediach społecznościowych, którzy ocieplą wizerunek firmy i przekażą korzyści związane z wyborem jej produktów lub usług.

Szereg złożonych działań składa się na ostateczny cennik pozycjonowania wizerunkowego. Niektóre agencje przygotowują miesięczne abonamenty (wraz z zakresem działań), ale często ceny są ustalane indywidualnie (np. w zależności od aktualnej reputacji marki w Internecie, która przekłada się na czasochłonność działań potrzebnych na promocję pozytywnego wizerunku).

Pozycjonowanie wizerunkowe – popraw PR swojej firmy w Internecie

Borykasz się z zalewem „hejtu”? Po wpisaniu w pasek wyszukiwarki nazwy Twojej marki lub Twojego nazwiska pojawia się wiele negatywnych opinii, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością? Chcesz zbudować pozytywny wizerunek w sieci i wyprzedzić swoją konkurencję? Pozycjonowanie wizerunkowe pomoże Ci poprawić PR w Internecie i wypromować w TOP 10 wyłącznie informacje, które są zgodne z Twoją strategią marketingową. Autentyczne opinie, pełne uznania, działają o wiele lepiej niż płatna reklama.

Skorzystaj z pozycjonowania wizerunkowego i pozwól, aby fachowcy zadbali o Twoją reputację w sieci!

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA ABY BYĆ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!
 
 
Copyright © 2024 SleekBiz. Wszystkie prawa zastrzeżone. Darmowy SleekBiz szablon zrobiony przez Find Goodies