pozycjonowanie wizerunkowe firmy

Pozycjonowanie wizerunkowe

Pozycjonowanie wizerunkowe to zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych, którego celem jest promocja pozytywnego wizerunku firmy bądź jej produktów.

Pozycjonowanie wizerunkowe (Search Engine Reputation Management, SERM, SEO PR) to działania pozwalające monitorować negatywne opinie, ocieplać wizerunek firmy i budować jej pozytywny odbiór wśród Internatów. Dowiedz się, dlaczego wizerunek w Internecie ma tak duże znaczenie, jakie korzyści płyną z pozycjonowania wizerunkowego, do kogo jest ono skierowane i ile kosztuje.

Dlaczego wizerunek w Internecie ma znaczenie dla firmy?

Na przestrzeni ostatnich lat Internet zdobył ogromną popularność. Wykorzystujemy go do pracy, nauki, kontaktów i rozrywki. W sieci często poszukujemy nie tylko potrzebnych nam informacji, ale także usług i produktów, które chcemy kupić. Sprawdzamy również opinie o usługodawcach lub towarach, które nas interesują i na tej podstawie decydujemy się na transakcje lub z nich rezygnujemy. Statystyki podają, że ponad 70% Klientów dokonuje zakupu, gdy zapozna się z pozytywnymi opiniami na temat sklepu lub konkretnego asortymentu. Warto więc zadbać o dobry PR w sieci i zbudować w ten sposób pozytywny obraz naszej firmy w oczach potencjalnych Klientów.

Tam gdzie zastosowanie ma pozycjonowanie lokalne, wyszukiwarka Google bierze pod uwagę pozytywne opinie. To oznacza, że PR i SEO są połączone, a pozycjonowanie wizerunkowe może skutecznie wspomóc budowę pozytywnego odbioru marki wśród Internautów. Uzyskanie wysokich pozycji w Google, na starannie dobrane frazy (dopasowane do oferty), nie pomoże, gdy sieć zalewa fala negatywnych komentarzy pochodzących od użytkowników.

Większość osób nie ma skłonności do ryzyka i podczas zakupów kieruje się opiniami innych – chętniej sięgamy po rzeczy, które zostały już sprawdzone. Gdy natrafimy na wiele pozytywnych opinii i recenzji pochodzących od innych Klientów (podpisanych imieniem i nazwiskiem oraz opatrzonych zdjęciem) jesteśmy bardziej skłonni skorzystać z oferty. Podczas tworzenia skutecznej kampanii marketingowej, warto wykorzystać tę prawidłowość i połączyć działania SEO z PR.

Pozycjonowanie wizerunkowe pomoże nam zachować kontrolę nad wynikami wyszukiwania w Google, które są związane z naszą marką lub jej konkretnymi produktami. Niestety Internet ma to do siebie, że duża anonimowość pozwala użytkownikom podważać wizerunek marki, która z jakiegoś powodu nie przypadła im do gustu (może to być również celowe działanie konkurencji). Gdy zadbamy, aby o naszej firmie mówiono przede wszystkim w pozytywnym kontekście i w porę wyłapiemy negatywne komentarze, mamy szansę przyciągnąć nowych Klientów, zwiększyć sprzedaż, zbudować lojalną grupę odbiorców i pomnożyć zyski.

Korzyści z pozycjonowania wizerunkowego

Pozycjonowanie wizerunkowe pozwoli Ci:

  • wzmocnić wizerunek firmy i wspomóc inne działania z zakresu PR (np. kampanie reklamowe w mediach),
  • w porę wychwycić negatywne opinie o Twojej firmie pojawiające się w Internecie i zmniejszyć ich ilość (np. dzięki moderacji komentarzy w mediach społecznościowych),
  • zwiększyć zainteresowanie marką lub konkretnymi produktami,
  • rozbudować ilość odnośników do firmy w Internecie (doskonałe wsparcie dla tradycyjnego pozycjonowania),
  • zbudować lojalną grupę odbiorców wokół marki,
  • zwiększyć zaufanie do oferowanych usług i produktów.

Dla kogo jest pozycjonowanie wizerunkowe?

Pozycjonowanie wizerunkowe doskonale sprawdzi się m.in. dla:

  • marek, które borykają się z nadszarpniętą reputacją w sieci,
  • przedsiębiorstw na temat, których wyszukiwarki prezentują niepochlebne, nieprawdziwe informacje, komentarze i opinie,
  • firm, którą chcą zbudować pozytywnych wizerunek w sieci,
  • prawników, lekarzy, stomatologów,
  • polityków,
  • celebrytów i innych osób publicznych (aktorzy, piosenkarze itp.)

Ile kosztuje pozycjonowanie wizerunkowe?

Pozycjonowanie wizerunkowe to szereg działań, których wspólnym celem jest wychwycenie ewentualnych negatywnym opinii o marce (bądź jej produktach czy usługach) pojawiających się w Internecie, ich ograniczenie i wypromowanie w górnych wynikach wyszukiwania pozytywnych komentarzy. W jego zakres wchodzi m.in. analiza słów kluczowych, zadbanie o content na stronie i firmowym blogu oraz portalach zewnętrznych czy moderacja komentarzy na firmowych profilach społecznościowych.

Ważną częścią działań jest także włączenie zbierania opinii w Google Moja Firma i reakcja na nie (to pokaże Klientom, że firma nawiązuje z nimi dialog, odnosi się do komentarzy, a jednocześnie pozwala prostować negatywne opinie). Sklepy internetowe mogą również przypominać Klientom o wystawieniu opinii po zakupach (Google daje taką możliwość na koncie Merchand Center).

Kolejnym elementem pozycjonowania wizerunku w sieci jest monitoring negatywnych opinii, które są widoczne w Google. Specjalne narzędzia umożliwiają odnalezienie takich wzmianek i interwencję, gdy krytyka jest bezpodstawna. W przypadku konstruktywnej krytyki, również warto odpowiedzieć na komentarz – to pokaże użytkownikom, że drobne błędy mogą zdarzyć się każdemu, ale firma wyciąga z nich wnioski i poprawia jakość obsługi. Czasami wybiera się również tzw. ambasadorów marki – znanych blogerów, vlogerów czy osoby cenione w mediach społecznościowych, którzy ocieplą wizerunek firmy i przekażą korzyści związane z wyborem jej produktów lub usług.

Szereg złożonych działań składa się na ostateczny cennik pozycjonowania wizerunkowego. Niektóre agencje przygotowują miesięczne abonamenty (wraz z zakresem działań), ale często ceny są ustalane indywidualnie (np. w zależności od aktualnej reputacji marki w Internecie, która przekłada się na czasochłonność działań potrzebnych na promocję pozytywnego wizerunku).

Pozycjonowanie wizerunkowe – popraw PR swojej firmy w Internecie

Borykasz się z zalewem „hejtu”? Po wpisaniu w pasek wyszukiwarki nazwy Twojej marki lub Twojego nazwiska pojawia się wiele negatywnych opinii, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością? Chcesz zbudować pozytywny wizerunek w sieci i wyprzedzić swoją konkurencję? Pozycjonowanie wizerunkowe pomoże Ci poprawić PR w Internecie i wypromować w TOP 10 wyłącznie informacje, które są zgodne z Twoją strategią marketingową. Autentyczne opinie, pełne uznania, działają o wiele lepiej niż płatna reklama.

Skorzystaj z pozycjonowania wizerunkowego i pozwól, aby fachowcy zadbali o Twoją reputację w sieci!

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA ABY BYĆ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!
 
 
Copyright © 2019 SleekBiz. Wszystkie prawa zastrzeżone. Darmowy SleekBiz szablon zrobiony przez Find Goodies